Geplaatst in Nagellak van de week

Nagellak van de week: Ocean

De nagellak van deze week is niemand minder dan 540 Ocean van Gosh. Ik twijfelde een tijdje of ik hem zou kopen ja of nee maar uiteindelijk heb ik het toch gedaan. Gelukkig want deze is mijn nieuwe favoriet geworden.

IMG_0218

Om ervoor te zorgen dat de nagel niet meer zichtbaar is, moet je 2 lagen over elkaar leggen.

IMG_0208

Ik wilde iets speciaals doen dus ging ik op zoek en kwam dit tegen: waterspotting. Ik heb het gelezen van http://www.emilydenisephotography.com/blog/?p=3516 . Het lijkt een beetje op watermarbling.

Benodigdheden:

IMG_0219

Ik heb eerst een base coat gelegd en 2 lagen van Ocean. Vervolgens heb ik een bekertje met water gevuld en er 1 druppel 410 Pool party at night van Catrice in laten vallen. De nagellak verspreed zich over het water. Hoe dichter de watertemperatuur bij de kamertemperatuur ligt, hoe beter het zich verspreidt. Daarna is het de bedoeling om een product waar alcohol in zit op de nagellak te spuiten (bijvoorbeeld haarlak of parfum. Ik gebruikte hiervoor parfum). Er ontstaan dan openingen.

IMG_0209

Dan heb ik de nagel in het water gestoken op de plaats waar de openingen ontstaan waren. Eerst heb ik met een tandenstoker de restjes langs mijn vinger verwijderd alvorens het er terug uit te halen. Zo kan er niets op de nagel komen om het design te doen mislukken. Ik heb net hetzelfde gedaan met nummer 400 van Biocura. Dit vond ik een mooier effect geven.

IMG_0213 IMG_0216

De vinger zal helemaal volhangen met nagellak dus zal je het met een wattenstaafje, gedrengd in nail polish remover, moeten verwijderen.

Ik heb veel producten moeten uittesten om de juiste te vinden en het is een zeer smerig boeltje als ik het zo mag zeggen. 🙂 Het is niet alleen zeer smerig, je moet ook heel veel geduld hebben. Na de 5de keer proberen, was het uiteindelijk gelukt. Ik had deze techniek nog nooit geprobeerd en zal het ook niet meer doen. Ik heb het uiteindelijk toch niet op mijn nagels gezet en ik ben bij de ene kleur gebleven. Ik vind het resultaat zeer mooi, maar om dit op alle vingers te doen met de gedachte dat het terug kan mislukken, dat hield me wat tegen.

Laat me weten wat je van deze techniek en nagellak vindt en of dat jij de moed wel gevonden hebt om dit op alle nagels te doen.

Bedankt en I’ll see you next time 🙂

2 gedachten over “Nagellak van de week: Ocean

Geef een reactie

