Geplaatst in DIY, Uncategorized

DIY: stickers maken: Totoro

Voor sommige gsm’s vind je hoesjes om erover te doen als bescherming of versiering. Ik vond geen leuk hoesje voor de mijne dus nam ik het heft in eigen handen. Mijn zus en ik hebben deze week onze gsm’s zelf versierd. Ik ga jullie laten zien hoe je met nagellak stickers kan maken om op je gsm te kleven.

Benodigdheden:

IMG_0225

Eerst heb ik opgezocht wat ik wilde als tekening en kwam op dit schattig beestje:

totoro

Daarna heb ik ongeveer de lengte/breedte van mijn gsm “gemeten”. Vervolgens heb ik met een doorzichtige nagellak een onderlaag gelegd op het plasiek mapje en goed laten drogen. (Iedere doochtzichtige nagellak is anders dus het kan zijn dat je de uiteindelijke sticker er wel kan opkleven maar er niet terug af krijgt.) Dan heb ik de huid van Totoro geschilderd.

IMG_0230 IMG_0231

Als dat genoeg gedroogd was, heb ik de ogen, de neus en het extra detail van zijn buik geschilderd. Dan heb ik met de zwarte nagellak de contour getekend met het penseeltje. (Dit kan je ook even goed met een tandenstoker doen.)

IMG_0232 IMG_0241

Alleen nog opkleven en c’est ça! (Ik ben nog eens over de hele de tekening gegaan met de doorzichtige nagellak terwijl de sticker al op de gsm zat om extra bescherming te bieden.)

979803_490201361035747_1591263212_n IMG_0224 IMG_0243

Het leuke aan deze techniek is dat je op deze manier ook stickers voor je nagels kan maken. Het is prutswerk maar oefening baart kunst. Het zal in ieder geval gemakkelijker gaan dan het gewoon op de nagel schilderen.

Have fun en I’ll see you next time! 🙂

2 gedachten over “DIY: stickers maken: Totoro

Geef een reactie

