Geplaatst in Uncategorized

Furry Friend Tag

Dag iedereen 🙂

Op de blog van Jessica vond ik de furry friend tag. Ik vond het zeer leuk om te lezen en heb besloten om deze tag verder te zetten.

Let’s get started!

1. Wat zijn de namen van je huisdieren?

Mateke (zwart-witte) en Snuit (volledig zwarte).

IMG_0789

2. Wat voor soort dier is het en wat voor ras?

Het zijn allebei katers. Mateke is een Europese korthaar en Snuit is een Felix Vulgaris.

3. Hoe lang heb je je huisdieren al?

Mateke hebben we van 15 juli 2013, dus bijna 10 maanden. Hij was al iets ouder toen we hem kochten.

DSCN2320

We hebben Snuit vanaf 11 november 2013, dus hebben we hem bijna 6 maanden.

1450278_10151970645204886_1549716948_n

4. Hoe kom je aan je huisdieren?

We zijn ze allebei in het asiel van Ingrid Voncken gaan halen. Zij vangt in haar eigen huis verlaten nestjes op en zoekt een goede thuis. Er zijn weer 2 nestjes op komst en ik en mijn vriend zijn aan het overwegen om er nog eentje te nemen. We zijn zeer tevreden van haar.

5. Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdier?

Mateke is meer het afwezige luie type, maar hij heeft af en toe zijn floddermomenten, vooral bij mijn vriend. Hij blijft hem achtervolgen. Van de badkamer, naar de keuken tot in de berging. Vooral toen hij klein was, wrong hij zich door de kleinste gaatjes om toch maar tussen mij en mijn vriend te kunnen liggen. Ook onder de dekens vind je hem vaak terug. Hij kan ook de raarste en gekste posities aannemen.

DSCN2480 DSCN2919

Snuit is een echte circusacrobaat. Hij geraakt overal op. Hij komt je ’s morgens ook wakker maken door heel je gezicht af te likken. Van zo’n schuurtong word je zeker wakker. Of hij wekt je door een gaatje te vinden om mee onder de dekens te kruipen. Ook hij zit graag onder de laptop, de dekens,… Als hij begint te spinnen is hij precies een drilboor. Hoe zo’n klein beestje zo veel lawaai kan maken. Snuit is zowel een echt flodderbeest als een echte speelvogel. Vooral ons Mateke kan dit ondervinden. Hij vraagt constant zijn/onze aandacht. Snuit wacht achter een deur, de zetel,… om Mateke dan te doen schrikken of met hem te “speelvechten”. De staart van Mateke is dan ook nooit veilig. Snuit volgt hem ook weer overal naartoe. Hij doet Mateke telkens na. Hij volgt hem zelf naar de kattenbak. “Hij iets doen, ik ook” lijkt het wel.

DSCN2946 DSCN2897

Je kan ze beiden als een baby in je armen nemen. Het zijn echte schatten!

IMG_0749

6. Favorieten herinnering:

Mmm, dit is een zeer moeilijke.

Toen we Mateke net hadden, is hij in de T-shirt van mijn vriend in slaap gevallen. Hij was direct gewend aan ons. Ook toen het wat kouder werd hebben we een fleecedeken gekocht. Hierop tutterde hij dan altijd.

DSCN2339 DSCN2342

Bij Snuit is het vooral het komen wakker maken. Zoals ik al zei kruipt hij echt onder de dekens, onder je arm met zijn snuit op je nek. En maar spinnen.

7. Koosnaampjes van je huisdieren?

Mateke: De grote, smelly man, jongen

Snuit: De kleine, berreke, Tarzan, venteke

Ziezo, dit waren onze beestjes. Ik zou nog zoveel meer kunnen vertellen, maar zal het hierbij laten ^^.

Bedankt and I’ll see you next time 🙂

3 gedachten over “Furry Friend Tag

Geef een reactie

