Geplaatst in Flowers

Enchanting Lotus Flower

Ik heb me voor dit design laten inspireren door de mooie lotus. De overgang van zijn kleuren, de rangschikking van zijn bladeren,… Ik stelde me voor dat ik vlakbij een ondiepe rivier zat, nog vlak voor zonsopgang. Na een frisse regenbui, met de dauw nog aanwezig. Ik kon het haast ruiken. De lotus die zich langzaam opent en zijn schoonheid die tot zijn recht komt. Wat zo mooi is aan de lotus is dat hij in een modderig bodem leeft, zonder zelf een spoortje modder op zijn bladeren te krijgen of er modderig uit te zien. Ik heb gekozen om de roze lotus verder uit te werken voor dit design. De roze lotus staat voor de puurheid van iemands ware ziel, de zuiverheid zelve.

lotus-flower-7

Kleuren die je nodig hebt: zwart, licht groen, donker roos, licht roos, subtiel roos, doorzichtige blinkende kleur met de kleuren groen en blauw in.

– Begin met een basislaag en gebruik zwart als basiskleur.

– Schilder met wit de vorm van de lotus.

– Met een donker roze kleur overtrek je de zijkanten van een aantal bladeren.

– Met een licht roze kleur schilder je de rest van het witte vlak. Je laat de binnenkanten van de lotusbladeren wit.

– De witte vlakken die overschieten, schilder je in met een subtiele roze kleur.

– Neem een licht groene kleur en schilder kleine “spiralen”. Langs de spiralen kan je de open plekken nog invullen met stippen.

– Om dit design wat meer betoverend te maken, neem je een spons en dep je op de plaats die overblijft wat glitters.

-Alleen nog een top coat en klaar!

Ik heb besloten om met een accentnagel te werken. De lotus heb ik op de ringvinger geschilderd. Op de anderen heb ik de glitters gedept en de groene spiralen met zijn stippen gezet.

IMG_0895 IMG_0893

IMG_0896IMG_0897

IMG_0894IMG_0891

Bedankt voor het bezoek!

410bc502

 

4 gedachten over “Enchanting Lotus Flower

Geef een reactie

