Geplaatst in Uncategorized

My little obsession!

Dag iedereen,

Vandaag deel ik met jullie één van mijn obsessies namelijk: thee. Vooral nu de koude periode voor de deur staat, drink ik het met hopen. Als ik naar boven ga, maak ik eerst een grote thermos klaar om mee te nemen. Als ik een winkel voorbij loop met verschillende soorten thee moet het vriendje me er voorbij sleuren of heel ons inkomen gaat daar naartoe. (Bij wijze van spreken natuurlijk). Dit zijn de soorten thee die ik nu in mijn bezit heb:

IMG_1082

Mijn go to thee is de gewone zwarte thee van Westminster tea. Met wat melk en suiker is dit mijn all time favourite. Vooral voor bij het ontbijt is deze thee standaard.

In de Essenza kocht ik eerst de combinatiedoos van Twinings of Londen infusions: fruit & herb collection, voor ik de aardbei-mango doos kocht. Ik hou van combinatiedozen! Eerst even verschillende soorten proberen om dan je favoriete eruit te kiezen. In dit geval was het de aardbei-mango. De smaken die er nog inzaten waren: blackcurrant, ginseng & vanilla; lemon twist; raspberry & echinacea; peach & passionfruit.

IMG_1089

Als volgende is het de groene thee. Vroeger, niet zo verzot op maar nadat ik de groene thee kocht met appelsmaak kan het me af en toe wel smaken.

IMG_1086

In mijn zoete dagen ga ik vooral naar de fruitsmaken. Vooral de perzik, frambozen kan me hier voldoening geven.

IMG_1087

Als ik niet kan slapen, grijp ik naar deze thee: Tea Time: Sleep well. Hierin zit citroenmelisse, valeriaan, oranjebloesem, zoethout, citroenkruid en hop. Je mag het niet meer dan 6 weken achter elkaar gebruiken. Uit angst dat ik iets verkeerd ga doen, drink ik deze dus niet zo heel veel, maar de smaak is geweldig.

IMG_1088

Zei ik daarstraks niet dat ik van combinatiedozen hield? Wel dit is DE doos waar ik super tevreden mee ben. Na lang zagen aan de oren van het vriendje heb ik het mogen meenemen en wat ben ik hem hier dankbaar voor! Alle soorten dagen zitten erin. Hier bedoel ik mee: dagen waarin ik zin heb in iets zuur, zoet een beetje bitter,… LOVE this box! In deze doos zit: Forest Fruit (een bessenmix voor de zoete dagen), Citrus (voor de zure dagen), Gold tea (een combinatie van marigold en zonnebloemblaadjes met de smaak van bergamot, abrikoos en vanille), Green Tea-Asian White (groene thee met roze blaadjes), Vanilla-Caramel (voor de zéér zoete dagen), Peach Mango, Intense Mint (for the bad nose days), Green Tea-Mandarin Orange, Blueberry Muffin (ook voor de zéér zoete dagen), Russian Earl Grey (zwarte thee met sinaasappel- en citroenschillen), Morroco Mint (met kaneel) en Strawberry Raspberry. De laatste ben ik op het moment aan het drinken en is super heerlijk op deze zoete dag!

Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben en de zin in thee jullie mond bewaterd heeft ;). Als ik nog andere soorten thee MOET proberen, laat het me zeker weten! Bedankt voor het langskomen en …

410bc502

Geef een reactie

