Geplaatst in Make-up

Dark nude party look!

Dag iedereen,

Vandaag ga ik één van mijn favoriete make-up looks delen: een donkere smokey eye. Let’s get started!

IMG_1127

Dit heb ik gebruikt:

IMG_1133

-Omdat ik niet zo goed tegen foundation of concealer kan, heb ik deze stap overgeslagen. Deze stap vind ik dan ook optioneel.

-Begin met een lichte oogschaduw over heel het ooglid. Ik gebruikte hier een poeder voor die eigenlijk voor het gezicht dient. Deze had ik gekocht voor Halloween om me als een porseleinen pop te kunnen schminken, maar voor de ogen gaat het even goed.

-Met de eye’matic eyepowder pen: 050 Al Cappuccino van Catrice schmink je je ooglid in een licht bruine kleur. Ik hou van glitter en deze kleur is hier dus perfect voor.

-Met een make-upborstel schmink je de buitenste randen van je oog met een donker bruine kleur en werk je je weg naar het midden. Schmink de bovenrand van je ogen mee in deze donkere kleur. Ik gebruikte hiervoor 040 Al Burgundi van Catrice. Dit is een matte kleur. Het binnenste van je oog blijft een lichte kleur.

-Met een eyeliner maak je een zachte, niet te brede cateye.

-Lijn je onderste waterlijn met een wit oogpotlood. Dit geeft de illusie dat je ogen groter zijn dan ze werkelijk zijn. Ik gebruikte 01 Kajal Kohl eyepencil van 2B cosmetics.

-Werk de ogen af met je favoriete mascara.

-Voor de lippen gebruikte ik 01 soft rose lipliner van essence. Ik ben niet zo’n fan van lippenstift en gebruik merendeel van de tijd een lipliner. Deze zijn ook veel handiger om precies te werken. Lijn eerst de buitenste randen van je lippen en kleur dan de rest in.

Als accessoire heb ik heel simpele maar elegante oorbellen gekozen (gekregen van het vriendje) om zeker de aandacht niet af te leiden van de ogen. Deze staan hier centraal. Als laatste stap heb ik mijn haar half opgestoken met een spelt. Je kan je look altijd opfleuren met een leuk en kleurrijk nageldesign of kleedje.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Bedankt voor het langskomen en …

410bc502

Geef een reactie

