Geplaatst in French Manicure

String of hearts!

Dag iedereen,

Over een aantal dagen is het Valentijnsdag. Een dag die ik zelf niet vier omdat ik het redelijk commercieel vind. Het lijkt of je op die dag alleen je geliefde moet laten voelen dat je ze graag ziet en dit dan meestal met materiële voorwerpen. Ik krijg/geef liever op een heel ander moment van het jaar iets. Iedere dag te horen krijgen dat je graag gezien wordt, doet me veel meer. Maar dat wil niet zeggen dat ik deze dag nutteloos vind. Because I Love Love!  Ik heb eens rond gegoogeld en ik kwam op deze weetjes:

  • 53% van de vrouwen dumpt haar geliefde als ze niets krijgt op Valentijnsdag. (Dit vind ik zeer raar!)
  • 15% van de Amerikaanse vrouwen stuurt zichzelf bloemen op Valentijnsdag. (Zelfliefde is ook belangrijk, toch?)
  • 64% van de mannen maakt geen plannen voor Valentijnsdag. (Waarom moet het altijd de man zijn die plannen moet maken?)
  • Meer dan 36 miljoen hartvormige dozen chocolade worden verkocht met Valentijnsdag. (Chocolade, de weg naar een vrouw ’s hart…)
  • 9 miljoen Amerikanen kopen Valentijnsdag cadeau’s voor hun huisdier. (Ook zij hebben liefde nodig.)
  • Verona, de Italiaanse stad van Shakespeare’s Romeo en Julia ontvangt jaarlijks zo’n 1000 brieven geadresseerd aan Julia, met Valentijnsdag. (Ah to be or not to be? Oh wacht, dat was een ander toneelstuk…)
  • Er worden ieder jaar wereldwijd meer dan 50 miljoen rozen cadeau gedaan met Valentijnsdag. (Wie houdt er niet van bloemen?)
  • Er worden ieder jaar wereldwijd meer dan een miljard Valentijnsbrieven verzonden met Valentijnsdag. (Altijd leuk om een geschreven brief te krijgen!)
  • Mannen geven dubbel zo veel geld uit aan cadeaus met Valentijn dan vrouwen. (Vrouwen hebben nu eenmaal hoge verwachtingen ;))
  • In de maand februari worden de meeste condooms verkocht. (Hier moet ik geen tekening bij maken, toch?)
  • In de maand maart worden de meeste zwangerschaptesten verkocht. (Een liefdevolle sfeer doet wonderen.)
  • Paus Gelasius verklaarde 14 februari als Valentijnsdag rond 498 AD.
  • De eerste Valentijsdag doos met chocolaatjes werd geïntroduceerd door Richard Cadbury in 1868. (Dank u Richard?)

Genoeg weetjes, op naar het design!

-Begin met een basislaag en een licht roze basiskleur. Ik koos voor 39 French manicure pink van Hema.

-Schilder een rode French manicure. Ik gebruikte 820 van Hema.

-Neem een tandenstoker of dottingtool, dep een druppel nagellak op een papier, steek je tandenstoker erin en dep op de nagel. Zorg dat je minimum 3 bollen onder elkaar zet. Zorg dat er genoeg ruimte tussen zit en dat ze niet te dik liggen.

-Met een propere tandenstoker begin je aan de bovenste bol en trek je het verder naar beneden door de andere bollen. Je zal kleine hartjes verkrijgen.

Alleen nog een top coat en klaar!

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Bedankt voor het langskomen en

410bc502

Bron info

Geef een reactie

