Geplaatst in DIY

DIY: hondenharnas

Dag iedereen,

Vandaag ben ik toch een beetje trots op mezelf. Ik heb namelijk voor de 1ste keer in mijn leven iets genaaid. Voor dit naaide ik wel eens een gat in een broek maar ik heb nog nooit echt iets in elkaar gestoken, tot nu en dat met maar 2 verwondingen! 😉

Ons hondje heeft blijkbaar rare maten want met ieder harnasje dat we kochten voor hem leek iets mis te zijn. Of het was gewoon onhandig om mee te werken, of het schuurde zijn vel open of hij trok het over zijn hoofd en hij was weg. Toen hij een pupje was hadden we een goed systeem gevonden, maar dat verkochten ze niet in grote maten dus heb ik dit systeem genomen (het was ook het simpelste om te doen) en ben ik gewoon begonnen.

Ik kocht een dik en sterk lint van 1,50 m (het lijkt een beetje op de linten die rugzakken ook hebben), knipte het oude harnas kapot en gebruikte de 2 ringen ervan. Daarna heb ik de omtrek van Nibbles gemeten (ik nam voor iedere kant ongeveer 2,5 cm speelruimte extra), knipte deze lengte al af en naaide de 2 kanten over 2 grote ringen. Vervolgens nam ik de rest van het lint en naaide al 1 kant vast aan 1 van de ringen. Dan heb ik het gepast en eigenlijk een beetje gegokt tot waar ik het andere uiteinde moest afknippen. Met de rest van het lint maakte ik het tussenstuk voor op zijn buik, schoof ik het over de 2 linten en naaide het andere uiteinde vast aan de overgebleven ring. Alleen nog eens passen (en gelukkig was alles oké) en we zijn klaar om op weg te gaan! (Hij heeft toch mooi geposeerd voor de foto vind ik.)

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

“Wie gaat er mee wandelen?” *Kwispel kwispel* *Ren heen en weer*

Bedankt voor het langskomen en

410bc502

Geef een reactie

