Geplaatst in DIY

DIY: Hondenkoekjes!

Dag iedereen,

Ik had al een tijdje het idee om voor onze hondjes koekjes te maken. Op die manier weet je zelf wat erin zit. Ik begon online te zoeken en vond geweldig veel recepten waarvan ik er absoluut nog een aantal van ga proberen. Houd jullie dus maar vast ;). Het receptje voor vandaag:

Hondenkoekjes met pindakaas

DSCN4139

Ingrediënten:

DSCN4130

250 gr volkorenmeel
90 gr havermout
85 gr pindakaas
300 ml heet water

Bereidingswijze:

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

-Verwarm de oven op 180°C.
-Meng alle ingrediënten onder elkaar. Ik heb alles eerst met een lepel onder elkaar gemengd. Toen de temperatuur van het deeg voor mij aangenaam was, heb ik het verder met de hand gekneed.
-Vervolgens heb ik balletjes gerold en ze op het bakpapier plat gedrukt. Je kan het deeg natuurlijk altijd uitrollen en er leuke vormpjes uit steken.
-Laat de koekjes 15 – 20 min in de oven staan.
-Haal ze eruit en laat ze afkoelen op een rooster.

Gelukkig was het hier een succes. Ik had niet graag alle 36 koekjes zelf opgegeten!

Bedankt voor het langskomen en see you next time!

Bron

Geef een reactie

