Geplaatst in Flowers

Summer’s coming!

Dag iedereen,

Ik heb voor jullie een zeer girly design en het is perfect voor de zomer.

Ik vertelde jullie in mijn vorige post al dat ik helemaal geen fan ben van de winter. We zijn nog maar net lente en ik kijk al uit naar de zomer. Daarom spring ik even een aantal maanden vooruit met dit design. Ik zag het in Nail Art Club op Facebook en wilde het ook zelf proberen. Ik zocht @melcisme op om te kijken hoe zij het gedaan had, maar kwam al snel op de conclusie dat het een sticker was. Maar dat wilde niet zeggen dat ik het design minder mooi vond, dus daarom deel ik met jullie het proces van hoe ik het heb aangepakt. Laten we er maar aan beginnen.

DSCN4257

-Zoals altijd begin je met een basislaag om je nagels te beschermen. Daarna kies je een basiskleur. Ik koos voor een zeer opvallend en girly roze 108 ultimate pink van essence. Alleen je ringvinger lak je wit.

-Voor de bloem gaan we het penseel van de nagellak zelf gebruiken. Dep het in de nagellak en veeg beide kanten af. Trek dan 2 strepen dicht bij elkaar en dit 4 keer. Zo krijg je bloembaadjes die niet allemaal even breed en lang zijn.

-Neem nu een dun penseel en begin met een lichte kleur willekeurige strepen te trekken. Ik begon met geel (188 little miss Sunrise van Essence). Vervolgens nam ik oranje (020 MAN, GO Tango van Catrice). Beide strepen trek je van bovenaan de bloem tot het midden van de bloem.

-Met een paarse kleur (830 van Hema) ging ik niet helemaal tot boven, maar stopte ik op 3/4 van de bloem. Bij 1 bloemblad gebruikte ik een donker blauwe kleur (400 Blue Cara Ciao van Catrice) en kleurde ik de 1/4 rest van het bloemblad in.

-Met een zwarte kleur zet je de stippen. In het midden zet je ze dichter bij elkaar en stopt in het midden van het bloemblad met verder uit elkaar staande stippen.

-In de Wibra heb ik de versiering gekocht. Met een doorzichtige nagellak markeer je eerst de plaats waar je ze wil zetten. Daarna dep je je penseel een beetje in deze nagellak. Met deze techniek kan je de versiering veel beter te pakken krijgen. Druk het vervolgens goed aan.

-Alleen nog een topcoat en klaar. (Zorg dat je je nagels zeker een half uur laat drogen. Anders is de kans zeer groot dat de versiering eraf gaat vallen.)

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Bedankt voor het langskomen en see you next time!

Geef een reactie

