Geplaatst in Lekker gezond

Lekker gezond: Lasagne met courgette!

Dag iedereen,

Op de site van Foodie Marjan vond ik een overheerlijke gezonde lasagne. Lasagne is 1 van mijn favoriete gerechten, vooral de lasagne van de Aldi. Maar zoals bij ieder voorgemaakt gerecht, zitten er grote hoeveelheden bewaarmiddelen in en nog meer ongezonde troep. Daarom ging ik op zoek naar een gezond alternatief en kwam bij dit gerecht uit: een lasagne zonder deeg. Als pasta fanaat vond ik het een beetje raar, maar probeerde het toch een keer uit. Mijn conclusie: de lasagne is zeer lekker en ik heb het deeg totaal niet gemist. Laten we er dus maar snel aan beginnen!

IMG_1371

Ingrediënten:

-250 gram gehakt
-1 grote courgette
-2 sjalotten
-5 grote champignons
-1 rode paprika
-200 gram verse (room)kaas
-300 gram passata
-jonge gemalen kaas
-kruiden: paprikapoeder, lookpoeder

Bereidingswijze:

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

 

-Maak de groenten schoon en snijd in fijne stukken (behalve de courgette, die laat je even apart liggen).
-Bak eerst de sjalot en voeg dan de rest van de groenten erbij.
-Laat even stoven en voeg de passata en de roomkaas toe. Laat dit nog een tijdje sudderen tot de groenten bijna beetgaar zijn.
-Kruid de saus met paprika- en lookpoeder.
-Bak ondertussen het vlees en voeg dit aan de saus toe.
-Schil de courgette in dunne reepjes. Hiervoor gebruikte ik een dunschiller.
-Verwarm de oven op 200°C.
-Neem een ovenschaal en doe er een laag saus in. Over deze laag leg je de repen courgette. Daarover doe je weer een laag saus,… Eindig met een laag saus en gooi hierover de kaas.
-Zet in de oven voor 45 min en klaar!

Eet smakelijk en see you next time!

Een gedachte over “Lekker gezond: Lasagne met courgette!

  1. Hoi hoi, super leuk om te zien dat je mijn recept gemaakt en dat het ook nog in de smaak valt! Zelf ben ik niet zo heel erg pasta fan, maar mijn vriend wel. Maar die had er ook helemaal geen last van dat er geen echte pasta in zat! Liefs, Foodie Marjan

Geef een reactie

