Geplaatst in Lekker gezond

Favorite Breakfast Foods!

Dag iedereen,

Vandaag ga ik mijn 2 favoriete gezonde ontbijtjes met jullie delen en wat meer informatie geven over waarom ze zo gezond zijn. Ze zijn zeer snel en gemakkelijk. Ik ga beginnen met de ontbijt smoothie. Ik heb dit gerechtje gevonden op de site van Quaker.

Ontbijt smoothie:

Voor de smoothie ligt de voedingswaarde rond de 345 kcal. De banaan zorgt voor de snelle energie door de snelle suikers en houdt de darmflora in stand. Zowel de aardbeien als de banaan zitten vol vitaminen. De havermout en het chiazaad bevatten vezels die de spijsvertering bevorderen. In havermout zitten eiwitten die een goede invloed hebben op de opbouw en instandhouding van de spiermassa. Het zorgt ook voor het behoud van normale botten.

Bron: havermout, chiazaad

Ingrediënten:

-een halve banaan
-100 gr aardbeien
-200 ml (amandel)melk
-1 eetlepel chiazaad
-4 eetlepels havermout

Werkwijze:

Doe alle ingrediënten in de blender en blend away! Zo simpel is het.

Als ik ’s morgens ga sporten, doe ik er nog een eetlepel whey protein powder bij om mijn spierherstel te versnellen.

Het volgende ontbijtje heb ik gevonden bij Blogilates. In een vorig bericht vertelde ik jullie dat Cassey me vooral geholpen heeft om me terug beter in mijn vel te voelen. Maar ze heeft niet alleen work out video’s maar ook gezonde en goedkope recepten. Dit is 1 van mijn favoriete (voorlopig, want ze heeft er nog zoveel meer die ik moet uitproberen.)

Bananen pannenkoeken:

Zonder de toevoeging van de bloemsuiker, zijn deze pannenkoeken onder de 250 kcal. Niet alleen het eiwit is belangrijk maar ook het eigeel. Het eigeel zit vol met microvoedingsstoffen en helpen je een lang verzadigd gevoel te geven. De cholesterol in het eigeel zorgt ervoor dat ons lichaam vet verbrandende hormonen aanmaakt en er dus voor zorgt dat we vet gaan verbranden. De banaan zorgt er dan weer voor dat we snel energie krijgen door de snelle suikers. Plus het zit ook nog eens boordevol vitaminen.

Bronnen: ei, banaan

Ingrediënten:

-1 rijpe banaan
-2 eieren
-beetje kokosolie om in te bakken

That’s it!

Werkwijze:

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

-Doe de ingrediënten in een mengkom en klop ze met een garde zo glad mogelijk.
-Doe in een pan wat kokosolie en giet het mengsel erin. Je zal genoeg hebben voor 2 grote pannenkoeken.
-Laat 2 à 3 minuten bakken op een laag vuur en draai ze om.

Gooi ze op een bord en smullen maar! M-m-m!

Ben je zoals ik een zoetekauw en is de zoetheid van de banaan niet voldoende dan strooi je op de bovenste pannenkoek nog wat bloemsuiker. Niet té veel, want het moet namelijk zo gezond mogelijk blijven.

Ziezo! Eet smakelijk en see you next time!

Een gedachte over “Favorite Breakfast Foods!

Geef een reactie

