Geplaatst in Lekker gezond

Favorite Breakfast Foods: deel 2

Dag iedereen,

In mijn vorige post deelde ik 2 ontbijtreceptjes en vandaag ga ik er nog 2 met jullie delen. Ik heb op de site van Blogilates verder rond gesnuisterd en vond deze heerlijke recepten. We beginnen met deze:

Boekweit pannenkoeken met een appel-bessensausje:

DSCN4376

Ik heb 2 gerechtjes van haar gecombineerd en het een beetje aangepast. Voor de pannenkoekjes koos ik het gerechtje van de pancake kabobs. Maar in plaats van kokosmeel heb ik boekweitmeel gebruikt. Voor de saus gebruikte ik het gerechtje van de banana pancakes.

Dit gerechtje is ook heerlijk als lunch. Laat de pannenkoeken afkoelen, doe in een brooddoos en neem de saus mee in een apart potje. Zo blijft de pannenkoek lekker stevig. Heerlijk om koud of warm te eten. Voor 1 pannenkoek is het ongeveer 186 kcal. Het hangt er vanaf welke ingrediënten je net hebt gebruikt. De appelsaus heeft 44,3 kcal.

Ingrediënten voor 5 pannenkoeken:

4 eieren
1 cup (amandel)melk
1/2 cup boekweitmeel
1 eetlepel honing of avagesiroop
1 eetlepel vanille extract
1 theelepel bakpoeder

kokosolie om in te bakken

Bereidingswijze:

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

-Doe alle ingrediënten in een mengkom en met een garde mix je ze tot een glad mengsels.
-Verwarm de pan met wat kokosolie en giet er een deel van het mengsel in. Laat 30 seconden bakken op een laag vuur en draai ze om voor een aantal seconden.

Ingrediënten voor de appel-bessensaus:

1/2 appel of 2 eetlepels appelmoes
1/3 cup water
1/4 cup bosvruchtenmix

Bereidingswijze:

Doe alles in een blender en mixen maar! Giet over die heerlijke pannenkoeken en geniet!

Banana berry crêpes:

Het volgende receptje is mijn nummer 1 van alle ontbijtjes die ik al gedeeld heb. Het duurt helemaal niet lang om te maken en nog minder lang om op te eten. 😉 Ze waren heerlijk!! Ik heb het receptje voor de banana berry crêpes hier gevonden. Ik had geen aardbeien dus jammer genoeg heb ik het niet volledig kunnen uittesten. Ook de stevia liet ik eruit. Ik vond het zoet genoeg op zichzelf. And mama loves it sweet! Heel het recept (met aardbeien erbij) heeft 250 kcal!

Ingrediënten voor 3 kleine crêpes:

1 ei
1/4 cup (amandel)melk
1/3 cup havermout
1 theelepel kaneel
1 banaan
(3 aardbeien)

kokosolie om in te bakken

Bereidingswijze:

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

-Doe eerst de havermout en de kaneel in een blender en mix deze goed totdat je ‘meel’ krijgt.
-Doe een halve banaan, het ei en de melk erbij en mix het tot een glad mengsel.
-Doe een beetje kokosolie in de pan en giet er 1/3 van het mengsel in. Zet op een middelmatig vuur. Wanneer er bubbels verschijnen, draai je de crêpe om voor een aantal seconden.
-Doe hetzelfde met de rest van het mengsel.
-Snijd de andere helft van de banaan (en de aardbeien) in schijfjes en verdeel ze over de crêpes.
-Rol ze op en geniet!

Smakelijk, bedankt en see you next time!

Geef een reactie

